
Manuális váltóknál ha váltáskor
recseg a váltó vagy esetleg nem vált, kidobja a sebességet vagy a váltó “búg”
akkor bizony valami elromlott a váltóban. Hogy pontosan mi, azt a konkrét
gépkocsi és a pontos hiba alapján már akár telefonon is meg tudják állapítani a
kollégáink. A biztos és végső hibamegállapításra csak akkor kerülhet sor,
amikor az autó már nálunk van és a hibáról személyesen is meg tudunk győződni.
A legtöbb esetben a váltó
karbantartásának elmulasztása okoz kisebb nagyobb hibákat illetve szerkezeti
elváltozásokat. Ez lehet egy egyszerű szinkrongyűrű hiba is, de lehet sokkal
bonyolultabb, komplexebb is a hiba.
A váltó javítása minden esetben költséges mivel le illetve szét kell szedni a váltót. Ezért is érdemes a váltót, főleg az automata váltókat folyamatosan, 30.000 – 50.000 km-ként legalább karbantartani. A karbantartás ez esetben a váltó olaj cseréjét, a váltó speciális átmosását jelenti legalább. 100.000 – 200.000 km-ként pedig érdemes a váltót szétszedni és úgy nevezett felújító szettel a forgó kopó alkatrészeket még a meghibásodásuk előtt felújítani.